Handelsbetingelser

Handelsbetingelser på RadonHuset.dk

Generelle oplysninger

RadonHuset.dk / AGX Nordic ApS
Ejby Mosevej 5
2600 Glostrup
CVR nr.: 3979 9030
Telefon: 50 10 10 75
E-mail: info@radonhuset.dk

Priser og bestilling

Hos RadonHuset.dk / AGX Nordic ApS tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer.

Alle priser er dagspriser i danske kroner incl. moms og afgifter, men ekskl. ekspedition og levering.

Du modtager altid en ordrebekræftelse/faktura pr. e-mail, når du bestiller og betaler online.

Ønskes en kopi af din ordrebekræftelse/faktura, skal du sende en mail til info@radonhuset.dk.

Betaling

RadonHuset.dk / AGX Nordic ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, Mastercard, Maestro, PayPal, MobilePay og Bankoverførsel. Benytter du betalingskort, PayPal eller MobilePay, vil betalingen først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Ekspedition og levering

Hvis du køber for mindst 1.000 kroner er levering til valgfrit udleveringsted eller erhvervsadresse gratis. Gælder dog kun for levering til danske adresser og for varer, der kan sendes som almindeligt Quickbrev eller almindelig pakkepost.

Radon-målebokse til langtidsmåling kan sendes som almindeligt brev, Quick-brev eller pakkepost, afhængig af mængde og bestillingsdato. Alle elektroniske apparater sendes som pakkepost.

Levering til valgfrit udleveringsted i Danmark: Fra kr. 29,-

  • Ved køb for mindst 1.000 kroner er levering gratis.
  • Forsendelse sker som standard med PostNord.
  • Varer sendes normalt inden for 2-3 hverdage.
  • Du bliver adviseret via SMS og/eller e-mail, når pakken er klar til afhentning. Bliver din vare sendt som Quickbrev, modtager du ikke advisering, til gengæld sker forsendelsen direkte til din faktureringssadresse, uden meromkostninger.
  • Hvis pakken ikke afhentes, sendes den retur til AGX Nordic. Vi annullerer i så fald ordren og refunderer din betaling. NB! Vi refunderer ikke varer med særlig begrænset holdbarhed, ligesom vi tager gebyr for ekspedition og fragt på alle returnerede varer!

Levering til din privatadresse i Danmark: Fra kr. 49,-

  • Ved køb for mindst 1.000 kroner er levering gratis.
  • Forsendelse sker som standard med PostNord.
  • Varer sendes normalt inden for 2-3 hverdage.
  • Du bliver adviseret via SMS og/eller e-mail om leveringen.
  • Kan pakken ikke afleveres på din adresse, vil du i stedet få en afleveringsseddel i din postkasse med besked om hvor pakken kan afhentes. Du kan evt. tilmelde dig Modtagerflex hos PostPord, så du ikke behøver være hjemme for at kunne modtage pakker og store breve på din privatadresse.
  • Hvis du nægter modtagelse eller pakken ikke afhentes, sendes den retur til AGX Nordic. Vi annullerer i så fald ordren og refunderer din betaling. NB! Vi refunderer ikke varer med særlig begrænset holdbarhed, ligesom vi tager gebyr for ekspedition og fragt på alle returnerede varer!

Levering til erhvervsadresse i Danmark: Fra kr. 29,-

  • Ved køb for mindst 1.000 kroner (inkl. moms) er levering gratis.
  • Forsendelse sker som standard med PostNord.
  • Kan benyttes til alle erhvervsadresser med et tilknyttet CVR-nummer.
  • Varer sendes normalt inden for 2-3 hverdage.
  • Du bliver adviseret via SMS og/eller e-mail om leveringen.
  • Hvis du nægter modtagelse, sendes den retur til AGX Nordic. Vi annullerer i så fald ordren og refunderer din betaling. NB! Vi refunderer ikke varer med særlig begrænset holdbarhed, ligesom vi tager gebyr for ekspedition og fragt på alle returnerede varer!

NB! Desværre oplever vi af og til at forsendelser bliver returneret til os, fordi betaler- og/eller modtageradressen ikke er korrekt. Det er dit ansvar at alle oplysninger er korrekte, når du bestiller hos os. Vi gensender naturligvis gerne ordren til den korrekte adresse, men vi vil opkræve et gebyr for genforsendelsen.

Returforsendelse af test og lejeudstyr

Forsendelse af test til laboratorieanalyse og returnering af lejeudstyr er inkluderet i vores priser.

Radon-målebokse skal sendes til laboratoriet i den medfølgende, frankerede svarkuvert. Har du mistet svarkuverten, skal du pakke måleboksene som anvist i en passende kuvert og sende dem til:

Radonova
Rapsgatan 25
75450 Uppsala
Sverige

NB! Husk porto!

Lejeudstyr returneres I kassen, du modtog udstyret i. Husk at medsende evt. ledninger, strømforsysninger, originalemballage mv. Den medfølgende retur-pakkeseddel kan benyttes. Har du mistet retur-pakkelabel, skal lejeudstyret for egen regning returneres i passende og forsvarlig emballage til:

AGX Nordic
Ejby Mosevej 5
2600 Glostrup

Svar fra radon-laboratoriet

Når laboratoriet har modtaget dine målere, bliver de analyseret, hvorefter der bliver udarbejdet en rapport. Rapporten modtager du typisk via e-mail 10-14 hverdage efter laboratoriet har modtaget dine radon-målebokse.

NB! I højsæsonen (i april, maj, industriferie og højtider som jul og påske) kan resultaterne være lidt længere undervejs!

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. xxxSHOPNAVNxxx / AGX Nordic ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Varer med begrænset reklamationsret

For produkter med særlig begrænset holdbarhed bortfalder reklamationsretten 24 timer efter varen er modtaget! Produkter med særlig begrænset holdbarhed er:

  • Skimmelsvamp lufttest
  • Skimmelsvamp lufttest med rapport
  • Skimmelsvamp testsæt
  • Skimmelsvamp lufttest via støv (Rodac-plade)
  • Mycometer-Surface overfladetest

Du kan læse mere om din reklamationsret hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:

RadonHuset.dk / AGX Nordic ApS
Ejby Mosevej 5
2600 Glostrup

NB! Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres.
Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag du modtager ordren.

NB! Returneringsomkostninger skal du selv afholde!

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@radonhuset.dk. I meddelelsen skal du tydeligt gøre opmærksom på at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du sende varen inkl. evt. originalemballage mv. til:

RadonHuset.dk / AGX Nordic ApS
Ejby Mosevej 5
2600 Glostrup

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

For produkter med særlig begrænset holdbarhed bortfalder fortrydelsesretten allerede når varen afsendes! Produkter med særlig begrænset holdbarhed er:

  • Skimmelsvamp lufttest
  • Skimmelsvamp lufttest med rapport
  • Skimmelsvamp testsæt
  • Skimmelsvamp lufttest via støv (Rodac-plade)
  • Mycometer-Surface overfladetest

For forseglede produkter, f.eks. radon-målebokse, bortfalder fortrydelsesretten, hvis forseglingen brydes.

Du har heller ikke mulighed for at fortryde allerede udførte tjenesteydelser, f.eks. radonrådgivning eller fugt- og skimmelundersøgelser.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering.

Når du returnerer, er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.

Du bærer selv risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til vi har modtaget den retur.

NB! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Det betyder at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet for returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det indbetalte beløb retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.

Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her.

Angiver du en klage her, skal du oplyse det til vores e-mail adresse: info@radonhuset.dk